Doorbraak in cultuur en gedrag

Over CGI

CGI is wereldwijd een toonaangevende informatietechnologie (IT) en zakelijke dienstverlener.

De vraag

Hoe komt het dat we het gedrag van de medewerkers in onze organisatie nog niet zien veranderen? vroeg de CEO zich af. Wat zien wij over het hoofd? Sinds vorig jaar heeft dit consultancybedrijf namelijk een cultuurverandering als een van de groeipijlers voor ogen.

Hoe hebben wij geholpen?

Wij stelden voor om de directieleden en OR-leden bijeen te brengen. Niet zozeer om te praten over een cultuurverandering, maar om zelf de CGI bedrijfswaarden te ervaren en deze actief uit te dragen. Die waarden geven richting aan gedrag.Aan de hand van ons Decisions by Design model, Weten-Reflecteren-Willen-Kunnen, ontwierpen de directie en OR-leden de interventies die nodig zijn om meer grip te krijgen op het gewenste gedrag.

In deze sessie ontstond er ruimte voor inzicht van het stilstandpatroon.

  • Hoe houden we zelf de situatie in stand?
  • En hoe veranderen we dit samen?

Echt veranderen komt tot stand als je een klimaat weet te stimuleren waar je samen in alle openheid leert van wat er gebeurt. Deze bijeenkomst was in het klein een begin van de gewenste cultuurverandering. Wij noemen dit een doorbraaksessie.

Het resultaat

Een impactvolle en interactieve aanpak om het leervermogen van alle betrokkenen aan te spreken en om tot andere inzichten te komen hoe de gewenste gedragsverandering bij CGI te realiseren.

Een gedragen conclusie, waardoor men zowel inhoudelijk als gevoelsmatig wist wat men te doen stond. Er was energie vrij gekomen om structureel tijd en aandacht te besteden aan de gewenste cultuur.

[dsm_embed_twitter_timeline _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default” twitter_username=”marjolijndg” footer=”off” scrollbar=”off” sticky_enabled=”0″ limit_tweet=”on” tweet_number=”2″ hover_enabled=”0″][/dsm_embed_twitter_timeline]

Interesse of een vraag? Neem contact op